úterý 19. ledna 2016

Review #21 David Levithan - Líbali jsme se

Ahojky,
máme tu zase recenzi. (Ano možná je to už trošku otravné, že jsou pořád recenze, ale musím všechny dopsat a pak budou už aktuální.) No, dneska je to trochu zvláštní kniha od Davida, která se zabývá gayi. No, musím říct, že mě celkem překvapila. Čekala jsem to úplně jinak, ale byla dobrá. No, kouknem na ní teda.

Název: Líbali jsme se

Originální název: Two Boys Kissing

Autor: David Levithan

Žánr: romance

Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo

Počet stran: 191

Rok vydání: 2015

Hodnocení na Goodreads: 4,10/5

Anotace: David Levithan napsal příběh založený na skutečné události – Harry a Craig, dva sedmnáctiletí kluci, se zúčastnili líbacího maratonu, aby překonali Guinnessův rekord a zároveň upozornili na předsudky panující ve společnosti. Dehydratovaní a nevyspalí se snaží překonat rekord a jejich úsilí se stává ohniskem, kolem kterého se točí příběh dalších dospívajících kluků, již hledají svoji vlastní identitu, lásku, řeší rodinné problémy – a hlavně touží objevit své místo v tomto světě.
V knížce je příběh o chlapcích, kteří jsou gayové a snaží se, aby je společnost brala jako gaye. Ale ne vždy všichni to pochopí. Poté, co Harry a Graig začnou svůj líbací maraton, tak nedaleko nich se další tři kluci snaží najít lásku, ale není to pro ně moc lehké.

Příběhy byly takové zvláštní, ale pěkné. V každém si někdo snažil najít svoji identitu. Je docela těžké o nich něco říkat, protože je každý jiný, ale shrnutě jsou ty příběhy o lásce a znovunalezení a ztrátě. Každý má své osobité kouzlo, které tomu dodává ten pohled třetí osoby.

Knížka vůbec není dělena na kapitoly. Je to jeden velký, nakouskovaný příběh. Text byl jako vždy bez chyby. A nejvíc se mi líbí ta obálka. Je jednoduchá, ale přitom strašně hezká a když si člověk přečte ten text, tak je to kus textu z příběhů. Prostě jednoduchost nadevše.

David v knížce ukazuje, jaký má pohled dnešní společnost na gaye a proč je jejich vztah, tak těžký. Prostě ten, kdo nemá rád gaye, tak tomu se tahle knížka prostě líbit nebude.

Je velmi těžké o tomhle něco napsat, tak prostě tahle moje recenze bude docela dost krátká, neboť moje hlava už má dost. (Já totiž dnes píšu už třetí recenzi. Jop, I'm crazy.) No, takže knížka prostě má své kouzlo a to objeví jen, když si jí přečtete. Ale, co bych jí mohla vytknout je to, že celkem pořád přeskakuje od jednoho kluka ke druhému. Pořád se tam píše o někom jiném a to mě moc nebralo. Bylo lepší kdyby to bylo na kapitoly a v nich se to střídalo, ale takhle se mi to prostě nelíbí. Hm, ještě bych tu knížku nechtěla číst znova. Jako příběh a zpracování bylo super, ale neoslovilo mě to natolik, abych to musela číst znova.

Ale knížku můžu doporučit!

Plusy:
- děj
- psáno ve třetím pohledu
- postavy
- obálka
- originální nápad
- zajímavé pojetí

Mínusy:
- žádné kapitoly
- moc přeskakování děje okolo kluků
- postavy
- už bych jí nechtěla číst znova











Žádné komentáře:

Okomentovat