pondělí 18. ledna 2016

Review #20 Kelley Armstrong - Přivolávání

Ahojky,
dneska tu máme zase fantasy knížku, na kterou jsem narazila celkem náhodou a zase mě upoutala obálka, tak jsem si jí prostě musela přečíst. No, musím říct, že byla nad moje očekávání a jsem podle anotace o ní celkem pochybovala. Největší vtípek byl, že jsem s knížkou dala fotku na snapchat a kámoška ze školy zrovna taky četla poslední díl téhle série, takže to byla celkem sranda. No, ale jdem na tu knížku.

Název: Přivolávání

Originální název: The Summoning

Série: Nejtemnější síly #1

Autor: Kelley Armstrong

Žánr: fantasy, romance

Nakladatelství: Galatea

Počet stran: 306

Rok vydání: 2014

Hodnocení na Goodreads: 4,03/5

Anotace: Jmenuji se Chloe Saundersová a můj život už nikdy nebude stejný jako dřív.
Ve svých patnácti letech jsem vůbec netoužila být jiná než ostatní. Chtěla jsem chodit do školy, mít kamarády, bavit se. A taky jsem chtěla, aby si mě trochu víc všímali kluci. Už ani nevím, jaké je to být obyčejná holka. Všechno nabralo zcela jiný směr toho dne, kdy jsem ve škole poprvé spatřila ducha. Vyděsil mě tak, že nikdo nezapochyboval o tom, že jsem se naprosto pomátla. Teď už ve škole všichni vědí, kdo jsem. Jen z jiných důvodů, než bych si přála.
Chloe se ocitne v psychiatrické léčebně poté, co ve škole uvidí ducha. Nikdo jí to nevěří, tak jí tam prostě šoupnou. Tam potká spoustu podivných teenagerů jako ona. Nakonec se ukáže, že mají také "schopnosti". Ale poté, co její spolubydlící náhle zemře, tak jediné na co myslí je útěk. Povede se jí utéct? Zemře ještě někdo další?

No, musím říct, že jsem zpočátku byla dost skeptická k tomu, jak se bude knížka vyvíjet. Ale celkem mě to překvapilo. Nebyl to obyčejný prázdný příběh, ale měl něco do sebe. Celkem mě překvapily i postavy, které byly nevyzpytatelné a častokrát překvapily. A musím říct, že jsem si knížku celkem hodně užila.

Chloe je vystrašená z toho, co se jí děje a neví, co s tím dělat. Ale přesto je velmi silná a kolikrát si zanechá chladnou hlavu v krizových situacích (ne, vždycky). Snaží se zjistit, co se jí děje. Simon a Derek jsou jedna velká záhada. Celkem moc se toho o nich nedozvíme. Jen to, jak se dostali do léčebny. A že nejsou praví bratři a mají obrovské tajemství.

Hodně se mi líbí obálka knihy a textová úprava. A jako vždy texte bez chyb. Na začátku byla taková malá ochutnávka příběhu, která tam ani nemusela být. Ale jinak bych po vzhledové stránce knížce nic nevytkla.

Co se týče děje, tak ten se musel ze začátku trochu rozjet, pak to bylo takový vlažnější, ale posledních 100 stran byla už akce. Musím říct, že při tý scéně s kostlivcema mě mrazilo. Ale jo byla to super knížka, kterou jsem ráda jednou přečetla a stačilo mi to. Knížku, ale určitě doporučuji. Už se těším, až se pustím do dalšího dílu, které čeká ve frontě. Předem se omlouvám za horší nasvícení fotek.

Plusy:
- děj
- postavy
- obálka
- text
- originální námět
- je pořád hodně věcí neodkrytých
- docela mě překvapila

Mínusy:
- někdy pomalejší děj
- na začátku kus děje knížky








Žádné komentáře:

Okomentovat