čtvrtek 7. ledna 2016

Review #15 Jonas Jonasson - Analfabetka, která uměla počítat

Ahojky,
ano, zas je tu jako vždy recenze! Kdo by nebyl rád? Dneska je to neobvyklá knížka, na kterou mě přivedla kamarádka. Je sice hodně obsáhlá a dlouhá, ale šla jsem do ní. Musím, ale říct, že to bylo velké zklamání. A to dost velké.

Název: Analfabetka, která uměla počítat

Originální název: Analfabeten som kunde räkna

Autor: Jonas Jonasson

Žánr: romance (?), drama

Nakladatelství:  Panteon

Počet stran: 413

Rok vydání: 2014

Hodnocení na Goodreads: 3,71/5

Anotace: Druhý humoristický román Jonase Jonassona, jehož Stoletého staříka, který vylezl z okna a zmizel se v češtině prodalo přes padesát tisíc výtisků! Vypráví příběh černošské dívky Nombeko Mayeki, která se v roce 1961 narodila v Sowetu, chudinském předměstí Johannesburgu. Přestože neumí číst, velmi dobře rozumí matematice. Postupně se dopracuje na pozici, ve které navrhuje jaderné hlavice, a odstěhuje se do Švédska.


Nombeko na začátku pracuje ve společnosti, která vynáší latríny. Ale postupem času se stane až vlastníkem atomové bomby. Zamiluje se do Holgera I. a vyvede spoustu jiných věcí,

Popravdě jsem u tý knihy umírala, jak byla zdlouhavá a místy tak nesmyslná. Prostě ji nemám ráda a to jako dost. Ani se mi nechtěl vypisovat děj, tak jsem ho smrskla do tří vět a bylo to. Potom jaká jsem měla očekávání to pro mně bylo velké zklamání a to dost velké. Nejen že to bylo příšerně zdlouhavé, tak to bylo i takové suché. Prostě mi tam chyběly pocity. Kde jsou? Nikde! Tohle prostě není typ knížek pro mě. Tyhle prostě nee. Tu knížku jsem v půlce začala nesnášet a to dost. (Tady hold chválu na tuhle knížku nečekejte.)

Knihu nedoporučuju, protože za to nestojí. Je to stejný jak se Staříkem. Prostě se autor snaží mít novou dokonalou knihu a moc tlačí na pilu a pak to podle toho dopadne. Styl psaní není, tak špatný, ale prostě je to takový neosobní a odtažitý. A takový styl já prostě nemám ráda, a tak za mně prostě ne.

Postavy jsou prostě bezemoční a pak se nedá ani dobře na ně udělat názor a prostě postavy měly sice barvitou minulost i současnost, ale to prostě nestačí. O žádné z postav se nedá skoro nic říct o charakteru a vlastnostech, takže to můžu přeskočit.

Obálka mě nějak zvlášť nezaujala. (Jako zbytek knihy.) Text je bez chyb. A není toho už co říct, takže to je asi vše.

Plusy:
- text bez chyb
- obálka
Mínusy:
- postavy
- děj
- neosobitý a odtažitý styl psaní
- bezemoční děj
- obálka
- autor moc tlačí na pilu
- místy nuda
- děj je až příliš spletitý







Žádné komentáře:

Okomentovat