pondělí 4. ledna 2016

Review #14 David Levithan - Slovník lásky

Ahojky,
dneska to bude zvláštní recenze na zvláštní knihu. Je psaná formou slovníku. Musím říct, že mě docela učarovala a měla strašně sladkej obal. Určitě jí čekejte někdy ve wishlistu. No, dem na ní.

Název: Slovník lásky

Originální název: The Lover's Dictionary

Autor: David Levithan

Žánr: romance

Nakladatelství: Argo

Počet stran: 202

Rok vydání: 2013

Hodnocení na Goodreads: 3,90/5

Anotace: Ideální kniha na Sv. Valentýna. Příběh jednoho vztahu ve slovníkových heslech. Krátké, stručné, minimalistické, dojemné. Bittersweet love story.






Tady je ani nejedná o příběh, ale střípkovité útržky příběhu. David Levithan má svůj zvláštní styl psaní a i když ho v jinejch knihách moc nemusím, tak tady se mi strašně líbil. Přijde mi, že v každé jeho knize je trochu odlišný styl, ale tenhle mi přišel asi nejbližší, i když to pomalu ani není příběh. Ale mělo to své kouzlo. A mě to dost líbilo.

Podle každého slova je tam daný útržek příběhu. Ono to nemá hned na první pohled vidět, že to k sobě patří. Je to totiž skryté mezi řádky. Musím říct, že jsem si to docela oblíbila. Nenašla jsem tam nic, co by mi vadilo. Ale musím říct, že se mi strašně líbil obal je prostě takový... to se nedá popsat. Ten povrch musíte cítit na vlastní kůži. Ale hrozně se mi líbilo to srdce na obalu. Z jedné strany anglicky a z druhé česky. Není to prostě hezký?

Opravdu nevím, co bych mohla téhle knize vytknout. Jedině, že to není příběh, ale je už psané na obalu, takže to musí být jasné. Některé ty útržky jsou smutné, některé veselé a některé dokonce naštvané. V téhle knize nejde o to, aby se to dalo pochopit jako příběh, ale jde o to najít kouzlo v jednotlivých slovech a větách.

Plusy:
- obálka
- text
- hledání kouzla ve slovech a větách
- originalita
Mínusy:
- nic jsem nenašla








Žádné komentáře:

Okomentovat