pátek 1. ledna 2016

Review #13 Richelle Mead - Pokrevní pouta

Ahojky,
máme tu další sérii. Jep, těch já čtu. No, dneska je to od Richelle Mead a je to spin-off na Vampýrskou akademii. Začala jsem jí číst nedávno. Možná se mi zdá i lepší než původní série, ale uvidím časem. (Ve stolku mám už další díl.) No, musím říct, že jsem teda knihu zhltla za jeden večer. A zamilovala jsem si jí, že ji chci mít v mojí knihovně. Takže čekejte sérii v dalším wishlustu, který tu bude brzy.

Název: Pokrevní pouta

Originální název: Bloodlines

Série: Pokrevní pouta #1

Autor: Richelle Mead

Žánr: fantasy, romance

Nakladatelství: Domino

Počet stran: 330

Rok vydání: 2011
Anotace: Pokračování Vampýrské akademie. Mladá královna Lissa Dragomirová si netradiční politikou nadělala u morojského dvora spoustu nepřátel, kteří by ji rádi odstranili. Je ale velmi dobře střežena, a tak se spiklenci zaměří na její nevlastní sestru Jill. Vědí totiž, že kdyby Jill zabili, Lissa by musela odstoupit a přenechat trůn někomu, kdo má alespoň jednoho žijícího příbuzného. Po brutálním útoku na Jill se Morojové a dhampýři rozhodnout uklidit Jill někam do bezpečí. Kam ale? Po dlouhém zvažování dojdou k závěru, že mladou vampýrku by jistě nikdo nehledal ve světě lidí. Jill má doprovázet a strážit alchymistka Sydney Sageová. Obě dívky se zapíší na lidskou školu, kterou navštěvují i Adrian Ivaškov a Eddie Castile. Kamarádi zpočátku řeší běžné problémy spojené se studiem na lidské škole, ale brzy začnou zjišťovat, že na téhle škole nejsou jediní, kdo potřebuje k životu krev.


Když knížku viděla na internetu, tak jsem jí prostě musela přečíst. Pak následovaly dny čekání na to, až si budu moct knížku vyzvednout v knihovně. Jep, a když byla doma, tak čekala až na mí vyjde řada. A voila, konečně. Knihu jsem doslova četla jedním dechem...

Ok, teď jdu na to nejdůležitější a to je obsah - Sydney je přidělena k úkolu hlídat Jill, ale vyskytnou se velmi obtížné situace se kterými si musí Sydney poradit. Jedna z nich je, že se musí zachránit před jejím kolegou alchymystou a před žíznivými Strogijkami...

Musím říct, že Sydney je velmi silná osobnost. Spoustu věcí dělala na vlastní pěst. A opravdu to neměla zrovna lehké jak s Jill, tak s Adrianem. A že si toho s nimi užije. No, na začátku jsem trochu neměla ráda Jill, ale pak když jsem zjistila, co je za jejím chováním, tak mi přišla sympatičtější. Ale koho jsem měla ráda už od začátku byl Adrian. Toho prostě mám ráda, i když má svoje mouchy, tak je snad nejoblíbenější postava série.

Co se týče obsahu, tak se místy vyskytly chyby, ale ty se daly přejít. Ale co musím říct, že jsem našla jednu chybu v textu, to jsem docela dlouho neviděla. Za to strhávám body. A obálka byla taková zvláštní. Obecně se mi obálky na knížkách Richelle Mead nějak  zvlášť nelíbí. Ale tahle... ujde. Není tak špatná.

Knížka mě velmi zaujala a další díl už čeká na přečtení. Docela dost jsem si ji zamilovala. Kniha má pár mínusů, některé jsou horší než ty druhé, ale přesto se kniha zařadila do mého seznamu love-it.








Plusy:
- postavy
- děj
- čtivost
- v seznamu love-it
Mínusy:
- obálka
- chyba v textu




Žádné komentáře:

Okomentovat