pátek 4. prosince 2015

Review #3 Becca Fitzpatrick - Černý led

Ahojky,
a je tu zase recenze. Jop, těch tu bude. No, dneska to je Černý led od Beccy Fitzpatrick. Knížku jsem našla, protože je od ní čtu sérii Zavržený. Tak jsem pátrala a našla jsem i tuhle knížku a vypadala dobře. Docela jsem se na tu knihu podle anotace těšila. Ale ve výsledku, no...posuďte sami.

Název: Černý led

Originální název: Black Ice

Autor: Becca Fitzpatrick

Žánr: thriller, romance

Nakladatelství: Egmont

Počet stran: 390

Rok vydání: 2015

Hodnocení na Goodreads: 3,86/5

Anotace: Někdy je nebezpečí sotva patrné – až dokud není pozdě.
Britt Pfeifferová se připravovala na výlet do Tetonských hor, ale nečekala, že se k ní bude chtít přidat její bývalý přítel Calvin, který ji stále pronásleduje v myšlenkách. Jenže než stačí Britt zpracovat své city ke Calvinovi, nečekaná bouře ji přinutí vyhledat přístřeší v osamělé chatě u dvou velmi hezkých obyvatel – jenže tito muži jsou uprchlíci a uvězní ji jako rukojmí.
Britt výměnou za svůj život souhlasí s tím, že muže převede přes hory. Ví, že musí zůstat naživu dost dlouho na to, aby ji Calvin našel. Všechno je ještě horší, když Britt objeví mrazivé důkazy o vraždách, ke kterým došlo v okolních horách. Tento objev z ní však může udělat vrahovu příští oběť.
Jenže v horách není nic takové, jak se zdá, a všichni něco tají, včetně Masona, jednoho z Brittiných únosců. Jeho laskavost Britt mate. Je Mason nepřítel, nebo spojenec?
Černý led je romantický thriller Beccy Fitzpatrickové zasazený do zrádných kulis Tetonských hor ve Wyomingu. Zamilovat se by nikdy nemělo být takhle nebezpečné.

Nemůžu si pomoct, ale hrozně na nervy mi lezl Mason/Jude. Byl mi prostě nesympatickej, no. Jako dobrý byl to "únosce", ale stejně mi na něm něco od začátku nesedělo. A celkem mi přijde divný, jak se do něj mohla Britt zamiloval po 1 a půl? Jako chápu, že mohly být hezkej, ale já ho tak strašně nesnášela (až do teď).
Když se zaměříme na Britt. Taková normální hrdinka, no, musím uznat, že jsem se někdy divila, co dokáže, protože většinou jsou to malý ustrašený holky (mluvím z vlastní zkušenosti). Ale nějak nechápu, jak se mohla zamilovat do Masona/ Juda a nedej bože do Calvina! Ten přišel přišel tak hroznej. Ve vzpomínkách Britt byl tak arogantní a sobecký. Prostě na zabití. Celkem mu to všechno, co se stalo přeju (vím, že je to hnusný). Zaslouží si to. Shaun a Korbie byly takový vedlejší postavy, a tak na ně  nemám ani názor. Celkově se mi ty postavy zdály takový nepropracovaný, prostě nějaký a docela se to na tom příběhu odrazilo.
Jednou jsem měla úplně stejný řetízek, ale zreznul mi...
Což mě přivádí k příběhu. Celkem jsem čekala, že tam bude hodně popisu tý cesty zasněženými horami, ale spíš to bylo vedlejší. Celý příběh byl takový hop sem, hop tam. Hrozně rychle se tam měnily situace. Docela jsem se někdy i ztrácela, když tam byla vzpomínka přímo v ději. Ale jinak ten děj docela ušel. Ne, vždy se dalo předvídat, co se stane. Prostě oddechový čtení. Nějak mi to moc nepřipadalo jako thriller, četla jsem i o hodně thrillerovější knížky.

Ale co na tý knížce miluju, je obálka. Strašně se líbí. To ani ta původní anglická obálka se mi nelíbí. (Dám vám jí dolů pro srovnání.) Hrozně se mi líbí ten předek, kde je takový abstraktní modročervený vzor. Řekla bych, že to má připomínat led (?). Ale nemá chybu, protože takový abstraktní obálky nemají většinou chybu. Jsou hrozně hezký. Zato některý knížky mají fakt strašný obálky jako např. uvidíte v další recenzi.
Česká verze se mi zdá o mnoho hezčí
Ještě abych nezapomněla tu mám gramatiku. Musím říct, že jsem za celou knihu nenašla jedinou chybku. Je možné, že jsem nějakou přehlédla, ale jinak musím pochválit korektory. Mám ráda, když knížky jsou bez chyb, protože mě to někdy až odradí od čtení. Ale tady to tomu, tak není a četla se mi to dobře. Žádné kostrbaté věty ani nic takového. Je vidět, že si s tím někdo dal práci.
Pokochejte se tou mega úžasnou obálkou

Není tu moc věcí, co by se daly dát do plusu, ale do mínusu se dá dát spoustu věci a docela takovejch podstatných, takže knížka byla sama osobě nic moc. Většinou mě naláká obálka a pak nic extra. Docela mě mrzí, že musím knize dát takové hodnocení, ale čekala jsem od ní něco víc, Ale co se dá dělat? Hold takový je život. No, kniha ode mě dostává 3 hvězdičky s odřenýma ušima, ale dostává je. No, to je dnes vše a uvidíme se u další recenze.