pondělí 30. listopadu 2015

Review #2 Alexandra Adornetto - Zář

dnešní recenze (ta první stála za nic a to jako fakt) bude o knížce s mým oblíbeným tématem - o andělech. Ty mám opravdu hodně ráda (jsem jima docela posedlá). Takže jsem vždy ráda, když s nima najdu nějakou knížku. Ty prostě žeru. A právě tu mám jednu z nich, která je ale takový průměr. Tak se vrhneme na to, jak u mě knížka obstála, ale nejdřív si dáme nějaké ty informace.

Název: Zář

Originální název: Halo

Série: Zář #1

Autor: Alexandra Adornetto

Žánr: fantasy, romance

Nakladatelství: Knižní klub

Počet stran: 396

Rok vydání: 2011

Hodnocení na Goodreads: 3,68/5

Anotace: Do poklidného přímořského městečka Tallow Beach nečekaně přijíždějí tajuplní sourozenci Gabriel, Ivy a Bethany Churchovi. Začnou studovat na střední škole a jejich objevení vzbudí mezi místními pořádný rozruch. Odkud se vzali? Kdo jsou jejich rodiče? Proč ve všem vynikají, aniž by vynaložili sebemenší námahu? Pro jejich tajnůstkářství a nadpozemskou krásu však existuje vysvětlení: Gabriel, Ivy a Beth jsou andělé, jejichž posláním je zachránit svět, jenž se ocitl na pokraji zkázy. Do jejich životů vstupuje Zlo v podobě bezohledného a krutého spolužáka, který zatouží po Beth. V děsivém dramatu, které následuje, andělé a člověk spojují své síly v zoufalém pokusu překonat dobrem ničivé síly temnoty a zachránit milovanou kamarádku.

Záložka, která ladí s tématikou
Z fotky si lze všimnout, že má knížka na hřbetu nálepku (jedna je i vzadu na knížce). A důvod proč tam je jednoduchý - vždycky, když si chci koupit knihu, tak se bojím, že šlápnu vedle, a proto si jí nejdřív půjčim z knihovny, přečtu a pak si jí kdyžtak koupím. A i celkem kvůli tomu, že již mám poličky plné knížek (a dokonce jsou i v nočním stolku), ale není to moc těch, co opravdu miluju. Ty jsou teprve ve wishlistu.

No, co mě zaujalo na první pohled byla obálka. Posuďte níže sami. Co se mi na ní nejvíc líbí je, že je vidět, že by knížka být o silném a důvěrném vztahu anděla s člověkem. Ale co mě na nejvíc irituje je ten ozdobný ovál okolo názvu. Vážně? Proč to tam dávali. Mě to prostě kazí ten motiv milenců v západu slunce (?). Zdá se to jako maličkost, ale na ty jsem já háklivá a prostě to nemůžu překousnout. Ale ta obálka je boží. Ale recenze bude jen horší, no.

Obálka je stejná jako v anglické verzi

Ale za co ještě můžu pochválit je, že jsem za celou knihu nenašla ani jedinou chybu v textu, ať už v čárce nebo slově. Skoro 400 stránek bez chyby. Musím uznat, že mají opravdu dobré korektory. Ne, že by bylo jedinečné, že je text bez chyby, to fakt jako ne. Zas ale musím uznat, že i stavba vět byla velmi dobře zpracovaná. Žádné uměle znějící fráze ani nic takového, což je u mě plus. Dokonce i ty básničky měli smysl, ne, jako u některých knih, kde to prostě přeloží bez ladu a skladu. Je jim jedno, jak to zní, ale tady to tak tak nebylo. Za což jsem fakt ráda, protože pak to kazí celý dojem knihy a popravdě koho by to pak mělo bavit číst? Jedná drobná věc, co mi trošku vadila (jak si lze všimnout na druhé fotce), že pokaždé, když byly v knize tři tečky jako oddělení odstavců, tak pak další odstavec začínal nadměrně velkým písmenem jako na začátku nové kapitoly. Není to nic zásadního, ale přišlo mi to divné, ale dá se to přejít.

Na začátku knihy, kdy se Bethany s Gabrielem a Ivy dostanou na zem a stanou se lidmi byla zajímavá, jak popisovali vše, jak to prožívají a tak, ALE jakmile přišel na scénu Xavier, tak o šlo všechno z kopce. Bethany byla taková, jak po ní Gabriel a Ivy chtěli, ale jak jsem říkala, tak poté, co se začala stýkat s Xavierem a dokonce, když spolu začali chodit, tak to pro mě bylo utrpení. Pořád to bylo Xavier sem a tam a potom, co se zranil, tak to bylo ještě horší. Přišlo mi jako by Xavier byl její otec, kterého se musela optat, jestli smí jít vůbec ven a to nepřeháním. Strašně mě to iritovalo, no, ale prokousala jsem se těma třema čtvrtinama knih, když to začalo být zajímavé. Od té doby, co byla na plese bez Xaviera to docela šlo. A na konci se konečně něco začalo dít s Jakem, ale tím se nechte překvapit u čtení.

Kdy se podíváme podrobně na postavy, tak na začátku jsou takové nijaké. Postupně se tedy vyvíjí, ale největší změnu prožije Bethany, ale někdy je to až moc a to dost. Mě byla docela jako hlavní postava nesympatická stejně tak Xavier. Dvakrát si s ním vyjde ven a řekne mu, že je anděl. Kdo by to sakra udělal? Já teda ne. Ještě k tomu prozradí, že jsou andělé i Gabriel a Ivy. Stejně bylo i divné, jak rychle jí to odpustili. Ale osoba, kterou jsem měla ráda, byla Jake. Jop, je to záporák, ale jedinej normální, ne, že se změnil o 80% své osobnosti. Jediný mi přišel stejný po celou dobu, ne, že se neměl měnit, to jako ne, ale byl to pořád on. I když mě mrzelo, co se stalo na konci, ale také podle poslední věty je jasné, že je zpět hře.
Co se týče Ivy a Gabriela, tak u nich to byla taky docela velká změna charakteru. Nám na ně takový smíšený názor. No, nevím, jak je vůbec zhodnotit, ale chvilku mi přišlo jako kdyby byl Gabriel zakoukaný do Molly a další byl chladnej šutr, nwm, bylo to takový divný. Na co by se měla autorka zaměřit, tak je zlepšení postav a to výrazně jako. Její postavy jsou docela dost zvláštní a za mě je to ne.

Fakt miluju mojí záložku
Knížka nebyla špatná, ale ani dobrá. No, takový průměr až podprůměr. Na to, že miluju knížky s anděly, tak takhle nebyla nic extra. Když už tu trilogii mám rozečtenou, tak jí přečtu, no. Když to shrnu, tak knížka dostává dobrý 3 hvězdy.

Plusy a mínusy jsou docela vyrovnané, ale zázrak fakt nečekejte. To je ode mě dneska vše a já jdu pokračovat ve čtení. Co můžu prozradit je, že jako další recenze se dočkáte knížky Černý led od Beccy Fitzpatrick. Jsem na ní zvědavá. A tímto se loučím.